אשכנזי לפומפאו: "יוניפי"ל חייב ליישם את המנדט שלו במלואו"

איתי גדסי No Comments on אשכנזי לפומפאו: "יוניפי"ל חייב ליישם את המנדט שלו במלואו"

אשכנזי וגנץ בירכו על הסכם השלום עם האמירויות, "ההסכם עם איחוד האמירויות הוא הישג חשוב שצפוי לתרום תרומה גדולה ליציבות ולפיתוח הכלכלי של האזור"

20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר פגישתם של שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. אשכנזי סיפר על הפגישה, "בירכנו אותו ואת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על הסכם הנורמליזציה המתגבש בין ישראל לאיחוד האמירויות. הדגשנו בפניו את המחויבות שלנו למהלך כמו גם לתוכנית טראמפ והבענו תקווה להצטרפות מדינות נוספות לתהליך. כמו כן הדגשנו בפניו את הצורך בשמירה על היתרון האיכותי של צה"ל".

לדברי שר החוץ, "ההסכם עם איחוד האמירויות הוא הישג חשוב שצפוי לתרום תרומה גדולה ליציבות ולפיתוח הכלכלי של האזור. הסיור של המזכיר במדינות שונות במזה"ת השבוע הוא מרכיב מרכזי בניסיון הזה".

עוד הוסיף אשכנזי, "שוחחנו על ההתפתחויות באזור והודינו לו על המדיניות האמריקנית האמיצה והנחושה כנגד ניסיונותיה של איראן להתחמשות והתגרענות. איראן מהווה איום גדול מדי בכל תחום וזווית ולכן לא ניתן להותיר את הדברים כפי שהם".

אשכנזי בירך על ההחלטה להחריף את הסנקציות על איראן ואמר, "החלטת ארה"ב להשבת מנגנון הסנקציות על איראן היא חשובה וחיונית לשמירת היציבות במזה"ת. לא ניתן להתיר לאיראן לייצא ולייבא אמל"ח ויש להחזיר את כל הסנקציות".

עוד והסיף, "השפעתה של איראן ניכרת בימים אלה במיוחד בלבנון, המדרדרת מיום ליום בגלל ההתנהגות של חיזבאללה. אסור לאפשר מצב בו יוניפי"ל לא מיישם את המנדט שלו במלואו ובאפקטיביות. העמדה האמריקאית בנושא חשובה והיא זו שתביא ליישום מעשי.
מנהיגותה של ארה"ב מול האיומים הללו היא חשובה ואני רואה בביקור מזכיר המדינה באזור מרכיב חשוב במאמצים אלה".



0 תגובות